Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
Poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście
Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m.in. w czasopismach, albumach
Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Klasyfikuje przedmioty wg różnych cech
Rozpoznaje figury geometryczne
Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknotu dziesięciozłotowego, dopasowuje pieniądze do kartoników z cenami
Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy
Reaguje na rodzaj i charakter muzyki, rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku), aktywnie słucha muzyki
Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje, eksperymentuje, rysując świecą
Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
Okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt
Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
Rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
Zna nazwę swojej miejscowości i regionu
Wie, że Warszawa jest stolica Polski, wie, jaki jest herb stolicy
Jest zainteresowane poznawaniem regionu, w którym mieszka
Wie, że Polska należy do Unii Europejskiej
Koduje i dekoduje wzory, rysunki
Posługuje się pojęciami dotyczącego krajobrazu: góry, morze, jezioro
Interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące
Wymienia nazwy owadów i potrafi o nich opowiadać
Zna zawody rodziców i osób z najbliższego otoczenia