TEMATYKA KOMPLEKSOWA
Miesiąc styczeń
Grupa III
Tydzień 1 : Witamy, Nowy Rok!
Tydzień 2 : Pory roku, pory dnia
Tydzień 3 : Uśmiechy dla babci i dziadka
Tydzień 4 : Tak mieszkamy
Umiejętności dziecka:
· koncentruje się na uważnym słuchaniu, rozumie i zapamiętuje słyszane historie, opowiada o szczegółach
· inicjuje wspólne gry i zabawy
· zgodnie uczestniczy we wspólnej zabawie, przestrzega ich zasad
· wyraża emocje w sposób kulturalny i akceptowany przez grupę, rozróżnia emocje
· wyraża siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)
· wykazuje się empatią przy spotkaniu z osobami starszymi
· zna upodobania swoich babć i dziadków, wie, jak może im sprawić radość
· doskonali pamięć muzyczną, śpiewa, tańczy i gra na instrumentach perkusyjnych
· samodzielnie układa dłuższe wypowiedzi, wykorzystuje bogate i różnorodne słownictwo
· rozpoznaje litery o, O, a, A, m, M, t, T, u, U, l, L, i, I, d, D, e, E, b, B, y, Y, p, P, z, Z, n, N, ł, Ł, k, K
· odwzorowuje kształty liter po śladzie i próbuje je pisać samodzielnie w liniaturach
· czyta teksty wyrazowo-obrazkowe, czyta liczby
· rozwija sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami, prawidłowo trzyma przybory do pisania, maluje farbami, rysuje pastelami, flamastrami, używa prawidłowego chwytu pisarskiego)
· rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
· przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
· wykonuje zadania matematyczne, korzystając z zapisu cyfrowego
· klasyfikuje elementy, koduje i dekoduje informacje
· ćwiczy pamięć wzrokową i słuchową
· wykorzystuje pojęcia związane z następstwem czasu
· zna pory roku, pory dnia, dni tygodnia i nazwy miesięcy
· odczytuje godziny na zegarze, wie, który zegar wskazuje takie same godziny, określa, który z zegarów pokazuje wcześniejsze i późniejsze godziny
· rozwija umiejętność logicznego myślenia, koduje i dekoduje informacje
· ćwiczy spostrzegawczość i rozwija koncentrację uwagi
· nazywa różne rodzaje domów, wie, czym się charakteryzują i jakie jest ich przeznaczenie
· określa zjawiska charakterystyczne dla pór roku
· bierze udział w przeprowadzaniu doświadczeń przyrodniczych
· wykazuje się sprawnością fizyczną zgodnie z wiekiem
· stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów.