Skargi i wnioski mogą być wnoszone w sposób ustny lub pisemny, podlegają one rozpatrzeniu i załatwieniu w następującym trybie:
VI. KURATOR Małopolskiego Kuratorium Oświaty i Wychowania w Krakowie |
V. WIZYTATOR Odpowiadający za placówkę |
IV. BURMISTRZM i G Skawina |
III. KIEROWNIK WYDZIAŁU EDUKACJIPrzy Urzędzie Miasta i Gminy Skawina |
II. DYREKTOR – Samorządowego Przedszkola Nr 6 w Skawinie |
I . NAUCZYCIEL – WYCHOWAWCA |
REGULAMIN ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
Na podstawie art. 226 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. nr 5, poz. 46)
Rozdział I
Zasady i tryb przyjmowania skarg i wniosków
§ 1. Skargi i wnioski przyjmuje dyrektor przedszkola w godzinach pracy przedszkola.
§ 2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
§ 3. 1. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenia sporządza protokół, który podpisują – wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
2. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
§ 4. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
§ 5. Skargi i wnioski są rejestrowane w rejestrze skarg i wniosków znajdującym się w przedszkolu.
Rozdział II
Rozpatrywanie skarg i wniosków.
§ 6. 1. Skargi i wnioski anonimowe pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
§ 8. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpoznaniu przez różne organy, dyrekcja przedszkola rozpatruje sprawy należące do niej, a pozostałe przekazuje niezwłocznie nie później niż w terminie 7 dni, właściwym organom, przesyłając odpis skargi lub wniosku i zawiadamia o tym równocześnie wnosząc skargę lub wniosek.
§ 9. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
§ 10. Po rozpatrzeniu skargi lub wniosku według ustalonej procedury należy wydać zalecenia lub podjąć inne stosowne środki w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn jej powstawania.
§ 11. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku należy pisemnie zawiadomić osobę wnoszącą skargę lub wniosek.
Rozdział III
Procedura rozpatrywania skarg i wniosków.
§ 12. Skargę należy załatwić bez zwłoki, w terminie nie dłuższym niż jeden miesiąc.
§ 13.1. Po wpłynięciu skargi lub wniosku i zarejestrowaniu w rejestrze skarg należy zanalizować jej treść i zaplanować sposób postępowania wyjaśniającego.
§ 13.2. Przeprowadzić zaplanowane działania i czynności.
§ 13.3. Ustalić stan faktyczny, stan prawny oraz zasadność zarzutów.
§ 13.4. Ustalić przyczyny zaistniałej sytuacji.
§ 13.5. Sporządzić odpowiednią dokumentację:
a) oryginał skargi
b) imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby rozpatrującej skargę lub wniosek
c) notatka służbowa o sposobie załatwienia sprawy, zawierająca wyczerpującą informację dotyczącą zarzutów
d) materiały pomocnicze
e) faktyczne i prawne uzasadnienie jeśli skarga została uznana za bezzasadną
f) odpowiedź do osoby, która złożyła skargę lub wniosek o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.