Nawiązuje pierwsze kontakty z dziećmi, pokonuje nieśmiałość.
Bierze udział w zabawie integracyjnej.
Wykazuje zainteresowanie przedszkolem, zna swoją salę i jej wyposażenie.
Zna nazwy zabawek, bawi się nimi zgodnie z ich przeznaczeniem.
Dzieli się zabawkami z dziećmi, przestrzega zasad zabawy.
Sprząta po zakończeniu zabawy.
Bierze udział w ćwiczeniach oddechowych – m.in. puszcza bańki mydlane.
Wie, w jakich sytuacjach należy używać słów: proszę, dziękuję, przepraszam.
Zna swoje imię, utrwala imiona kolegów i koleżanek.
Rozwija wyobraźnię.
Uczestniczy w rozmowie, dzieli się swoimi przeżyciami i wspomnieniami.
Słucha wiersza, opowiastki słowno-ruchowej i opowiadania.
Zna na pamięć i recytuje proste rymowanki i wyliczanki.
Rozwiązuje zagadki.
Rozpoznaje i nazywa kolor żółty, niebieski, zielony, czerwony.
Uczestniczy w zajęciach plastycznych – m.in. rysuje kredkami, lepi z masy solnej i plasteliny.
Porównuje owoce – ich wielkość i kolor, zna pojęcia: jabłoń, grusza.
Uczestniczy w przygotowaniu sałatki owocowej, myje ręce przed jej zjedzeniem.
Rozpoznaje i nazywa podstawowe środki transportu.
Segreguje klocki według jednej cechy.
Buduje z klocków.
Spaceruje w grupie z pomocą węża spacerowego, zna zasady obowiązujące podczas spaceru.
Interesuje się przyrodą – zna oznaki jesieni, rozpoznaje i nazywa dary jesieni.
Przeprowadza samodzielnie eksperymenty przyrodnicze – sprawdza, które przedmioty pływają, a które toną w wodzie; poznaje właściwości piasku mokrego i suchego.
Bierze udział w zabawie ruchowej z piosenką, reaguje na sygnały muzyczne i słowne.
Śpiewa piosenkę.
Potrafi wywołać dźwięki z różnych przedmiotów.
Uczestniczy w zajęciach ruchowych – m.in. porusza się na czworakach, skacze, rzuca woreczkiem do celu, biegnie slalomem, bawi się z piłką (turla, odbija, rzuca, łapie, kopie).
Jeździ na jeździku i rowerku trójkołowym.
Bawi się w ogrodzie przedszkolnym i bezpiecznie korzysta ze znajdującego się tam sprzętu.