Precyzyjnie wyraża myśli, swobodnie wypowiada się na określony temat
Samodzielnie wnioskuje na podstawie obserwacji i argumentuje zaobserwowane zjawiska
Rozpoznaje, nazywa i ocenia sytuacje przedstawione na obrazkach
Wskazuje różnice pomiędzy wsią a miastem
Rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi i wskazuje dobra, które czerpiemy z hodowli zwierząt
Aktywnie uczestniczy w rozmowie na temat sposobów dbania o planetę, posługuje się pojęciem ekologia, rozwija poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze
Uczestniczy w eksperymencie dotyczącym oszczędzania wody, rozumie znaczenie wody w codziennym życiu
Wyjaśnia zjawisko smogu, jego przyczyny i konsekwencje dla zdrowia ludzi
Wypowiada się na temat pszczół i ich roli w przyrodzie, posługuje się określeniem pożyteczny
Poszerza swoją wiedzę na temat kosmosu, posługuje się nazwami planet i innymi określeniami związanymi z Układem Słonecznym
Opisuje wygląd kombinezonu astronauty oraz zadania, które astronauta wykonuje w swojej pracy
Szacuje elementy dwóch zbiorów, posługuje się pojęciami: dużo – mało, więcej – mniej
Dostrzega różnice w kształtach figur geometrycznych, odwzorowuje układ figur
Naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt
Ćwiczy narząd mowy poprzez naśladowanie odgłosów zwierząt i przyrody, używa wyrazów dźwiękonaśladowczych
Wykazuje się wrażliwością na otaczające dźwięki, odróżnia dźwięki głośne od cichych
Wykonuje gestodźwięki zgodnie z ustaleniami
Gra na samodzielnie wykonanym instrumencie perkusyjnym
Wykonuje proste ruchy taneczne w parze
Bawi się przy muzyce, korzystając z rekwizytów
Rozwija zdolności improwizacyjne
Tworzy wspólnie z innymi dziećmi rakietę, wykazuje się wyobraźnią przestrzenną
Lepi wybrane zwierzę hodowlane z ciastoliny
W poprawny sposób trzyma pędzelek podczas malowania i kredkę podczas rysowania
Korzysta z zabawek rozwijających czynności manipulacyjne
Rozpoznaje przedmioty na podstawie dotyku i nazywa je
Doskonali umiejętności ruchowe, ćwiczy odpowiednie napięcie mięśniowe.